Overzicht werkgroepen
Werkgroep 1:
PONTOn: actief experimenteren met OPTICA
P. Walravens (Winnaar van de Minnaert prijs 2009)
W. Peeters
en T. Lambert
Werkgroep 2:
PONTOn: actief experimenteren met GELUID
P. Walravens (Winnaar van de Minnaert prijs 2009)
W. Peeters
en T. Lambert
Werkgroep 3:
De didactiek van vandaag
K. Hooyman
Werkgroep 4:
SaLVO, de didactiek van het rekenen
K. Hooyman
Werkgroep 5:
Kwantitatieve proeven over energie
P.S.W.M. Logman
Werkgroep 6:
Liever interactiever!
G. De Meyer
L. Dendooven
K. D’haeseleer
B. Fonck
J van der Straeten
A. Vermeyen
Werkgroep 7:
Ook uw leerlingen kunnen een planeet ontdekken! Sterrenkunde in de praktijk
J.J. Tuinenburg
M.C. van Laar
Werkgroep 8:
Observeren vanuit de ruimte.
Actief met sterrenkunde in de klas (Onderbouw VO)
J.J. Tuinenburg
M.C. van Laar
Werkgroep 9:
Lesmateriaal rond spraakherkenning en muziekinstrumenten
R.D.J. Vonk
Werkgroep 11:
1(v)+1(v) < 2(v)
B. Rijkenberg
Werkgroep 12:
Smaakmakers
Actief met sterrenkunde in de klas (Onderbouw VO)
H. Biezeveld
L. Mathot
R. Brouwer
Werkgroep 13:
Het verwerken van HiSPARC-data met JavaScript
N.G. Schultheiss
H.P. Buisman
B. van Eijk
Werkgroep 14:
Twente Academy – Online Leeromgeving
A. van Brakel
Werkgroep 15:
Doelstellingen van Technisch Ontwerpen en hoe deze te beoordelen
Actief met sterrenkunde in de klas (Onderbouw VO)
H. Pol
Werkgroep 16:
Getting Practical
B. van den Berg
H. Pol
Werkgroep 17:
Quantumwereld en Natuurwetten, ervaringen met twee nieuwe NiNa modules
H. van Bemmel
Werkgroep 18:
Hoe meet ik dat eigenlijk ?
P. Duifhuis
M. Koops
F. Pull ter Gunne
Werkgroep 19:
Meten met de TI-nspire
P. Duifhuis
M. Koops
F. Pull ter Gunne
Werkgroep 20:
Leerlijn onderzoeken
J. Scheer
M. Sanders
Werkgroep 21:
Optica met de TI-Nspire
C. Baars
Werkgroep 22:
Nieuwe NLT module over het stadsklimaat: “Summer in the city”
G. Linssen
A.J. de Vries
Werkgroep 23:
Klare taal gevraagd voor de concepten kracht en energie!
C. Balck
T. Diels
W. van Daele
L. de Jonghe
Werkgroep 24:
Didactisering van lesmateriaal: een koud kunstje?
A. van den Berg
P. Koopmans
Werkgroep 25:
Slim Slagen met de Noordhoff examentrainer Natuurkunde
B. Hukema
Werkgroep 26:
Lesideeën voor het smartboard
F. Pols
Werkgroep 27:
Aan de slag met nieuwe experimenten voor de onderbouw!
H. Bos
A. Mast
Werkgroep 29:
Gebruik geschiedenis bij het natuurkundeonderwijs!
R. Genseberger
Werkgroep 30:
Prikkelend practicum: verhoogde betrokkenheid van leerlingen door open opdrachten
O. Slooten
Werkgroep 31:
Bčta aan de basis - Kun je lucht schenken?
A. Vennix
Werkgroep 32:
Natuurkunde leren door ontwerpen
W. Sonneveld
Werkgroep 33:
MOSEM˛: Elektromagnetisme geďntegreerd benaderen met Video data, Simulaties en Modelleren in de COACH6 werkomgeving
E. Kedzierska
W. Peeters
i.s.m.:
F. Esquembre
en andere partners van het MOSEM˛ project
Werkgroep 34:
Modellen van beweging
M. Doorman
Werkgroep 37:
Module IJs en Klimaat voor natuurkunde of nlt
T. van der Valk
Werkgroep 38:
Talentontwikkeling met Keuzeopdrachten Natuurkunde
T van der Valk
F. Meijer
Werkgroep 39:
“Goed voor de maatschappij maar te moeilijk voor ons”, een studie naar attituden van 14 en 15 jarige havo/vwo leerlingen
M. Luub
P. Molenaar
E. van den Berg
Werkgroep 40:
Werkgroep Zon en sterren – NiNa-module over elektromagnetische straling en materie: ontwerp en praktijkervaringen
P. Feldbrugge
K. Stadermann
Werkgroep 41:
Proeven van Vroeger: Een NLT-module wetenschapsgeschiedenis (5/6 vwo)
H. Asper
T. Cocquyt
H. Huistra
Werkgroep 42:
Fysica Musica
K. Langendonck
Werkgroep 43:
Kwantumstructuur van de materie
F. Meijer
Werkgroep 44:
ICT in de natuurkundeles: wat maakt u ervan?
E. Wijnhoven
G. Boerkamp
Werkgroep 46:
Digitale techniek met SIM-PL en CoachLab II+
B. Bruidegom
Werkgroep 47:
Space Classes
J. Heise
R. Wielinga
Werkgroep 48:
Voor de Verandering …:
Vier manieren om de wisselwerking tussen contexten en concepten vorm te geven
L. Bruning
B. Michels
Werkgroep 49:
De computergame in de natuurkundeles
H. van Bergen
A. Peeters
Werkgroep 50:
Peer Instruction
H.S.P. Bouwmans
Werkgroep 51:
Een nieuw examenprogramma invoeren: wat kan, wat mag, wat moet?
B. Michels
P. Marsman
A. Taminiau
Werkgroep 52:
Begrip in kaart: ‘concept maps’ in de klas
R. Meijerink
J. van der Veen
Werkgroep 53:
Studio: inspirerende lessen met het digibord
A. Wielemaker
Werkgroep 54:
Het meten van geluid
H. Linskens
Werkgroep 55:
Echoscopie
J. Kragtwijk
G. Kuik
Werkgroep 57:
Modellen in SCY: SCYDynamics en SCYDrawing
W. van Joolingen