kop

Opleiding 2014 (groep 2, Summa)

| Home | Intake | Programma | Dag 1 | Dag 2 | Dag 3 | Dag 4 | Dag 5 | Dag 6 | Dag 7 | Dag 8 | Dag 9 |

Dag 5 - 27 januari 2015

Powerpoint

Fotos: IMG_0660.JPG, IMG_0661.JPG, IMG_0662.JPG, IMG_0663.JPG, IMG_0664.JPG, IMG_0665.JPG

Huiswerk - voor portfolio
  • Didactische leerlijn procenten of verhoudingen ‘aangekleed’ vanuit eigen rekenmethode, met onderbouwing. of:
  • Didactische analyse Leerlijn procenten of verhoudingen in de eigen rekenmethode in vergelijking tot de hier gepresenteerde leerlijn, met reflectie.
Onderzoek

Werk in uitvoering

  • Hans en Ger. Hoe hebben leerlingen op de basisschool leren rekenen op papier?
  • Mathijs, Erik, Werner, Theo. Zou een webpagina met gestructureerde link naar extra oefenmateriaal helpen in differentiëren op niveau 4?
  • Rens. Welke voorspellende waarde heeft het gebruik van fftrainen op het cijfer voor COE?
  • Marie-Christine, Ad, Dirk, Frank. We zoeken naar een mogelijkheid om ontspanning in te passen, het leerrendement te verhogen in de klassensituatie door het creeren van eilandjes (safe havens). Omgekeerd leren toetsen in eilanden (Frank)
  • Petro. Welk gevoel/inzicht/kennis heeft een 3F leerling bij cijfers, eenheden en uitkomst?
  • Kirsten en Mohammed. Wat zijn de juiste werkvormen om tweedejaars niveau 2 verkoopmedewerkers goed voor te bereiden op het examen
  • Pieter, Kees, Koekoe. Hoe kunnen we studenten voorbereiden op het examen? (specifiek examentraining)

Literatuur divers

Oefenen
Overig
Literatuur (rekenen/wiskunde)

Verzameling van 4000 artikelen over reken-wiskunde onderwijs