kop

Opleiding 2014 (groep 2, Summa)

| Home | Intake | Programma | Dag 1 | Dag 2 | Dag 3 | Dag 4 | Dag 5 | Dag 6 | Dag 7 | Dag 8 | Dag 9 |

Dag 2 - 6 november 2014

Programma

Huiswerk

Aanmaak portfolio
  • Maken van een portfolio (pdf)
  • Het gaat om het vastleggen van je eigen leerdoelen : Wat wil ik leren? Hoe ga ik dat leren? Hoe laat ik zien dat ik het geleerd heb?
  • Toegang geven aan de docenten (v.jonker@uu.nl, m.wijers@uu.nl, vincent.jonker@gmail.com, rstelwagen@cinop.nl) en mailen dat het portfolio er staat
Onderzoek

De groepen zijn thans samengesteld.

  • Hans en Ger. Hoe hebben leerlingen op de basisschool leren rekenen op papier?
  • Mathijs, Erik, Werner, Theo. Zou een webpagina met gestructureerde link naar extra oefenmateriaal helpen in differentiëren op niveau 4?
  • Rens. Welke voorspellende waarde heeft het gebruik van fftrainen op het cijfer voor COE?
  • Marie-Christine, Ad, Dirk, Frank. We zoeken naar een mogelijkheid om ontspanning in te passen, het leerrendement te verhogen in de klassensituatie door het creeren van eilandjes (safe havens). Omgekeerd leren toetsen in eilanden (Frank)
  • Petro. Welk gevoel/inzicht/kennis heeft een 3F leerling bij cijfers, eenheden en uitkomst?
  • Kirsten en Mohammed. Wat zijn de juiste werkvormen om tweedejaars niveau 2 verkoopmedewerkers goed voor te bereiden op het examen
  • Pieter, Kees, Koekoe. Hoe kunnen we studenten voorbereiden op het examen? (specifiek examentraining)

Literatuur bij deze dag

Literatuur divers

Oefenen
Overig
Literatuur (rekenen/wiskunde)

Verzameling van 4000 artikelen over reken-wiskunde onderwijs