kop

Opleiding 2016-2017 (groep 17, Davinci en enkele toegevoegde docenten)

| Home | Intake online | Programma | Dag 1 | Dag 2 | Dag 3 | Dag 4 | Dag 5 | Dag 6 | Dag 7 |

Dag 2 - 13 oktober 2016

Programma
Huiswerk
  • Onderzoeksplan afmaken (Wat? Waarmee? Hoe?) en opsturen per mail of mailen dat het in portfolio staat
  • Praktische meetkunde-les ontwerpen (lesopzet maken) en uitvoeren
  • Methodetoets analyseren: wat wordt er getoetst per opgave? Welke opgaven zouden ook in COE passen (zie syllabus)? Waarom? Mening over de opgaven.
  • Voorbereiding volgende keer (7-10)
    Uit methode: twee onderdelen uit domein verhoudingen selecteren waar je over wil praten. Bijvoorbeeld: struikelopgave, iets wat je overslaat, goede uitleg, etc.
Maken van een portfolio
De informatie over de indeling van het portfolio en de stappen om het aan te maken vind je hier

Voorlopige onderzoeksgroepen en onderwerpen
  • Martijn, Mohamed, Mohamed en Tunahan
    Wat is het effect van het visualiseren van breuken op de motivatie en de leeropbrengst van leerlingen op 2F niveau?
  • Randy en Nick
    Helpt een spelvorm bij het begrijpen van de lesstof?
  • Rik, Bert, Marion
    Leiden 3D-modellen bij Entree leerlingen tot meer inzicht bij het oplossen van vragen met betrekking tot ruimtelijke inzicht?
  • Michael
    Helpt een digitale uitleg die op ieder moment te raadplegen is bij het ondersteunen van de leerling?
  • Janine
    Wat is een effectieve didactische aanpak om leerlingen het werken met de wetenschappelijke methode aan te leren?

Literatuur bij deze dag

Literatuur divers

Oefenen
Overig
Literatuur (rekenen/wiskunde)

Verzameling van 4000 artikelen over reken-wiskunde onderwijs