kop

Opleiding 2016-2017 (groep 17, Davinci en enkele toegevoegde docenten)

| Home | Intake online | Programma | Dag 1 | Dag 2 | Dag 3 | Dag 4 | Dag 5 | Dag 6 | Dag 7 |

Dag 1 - 22 september 2016

Programma
Huiswerk
  • Denkpapier-kladpapier:
    • Laat een klas een (of meer) opgave(n) maken met klad- of uitwerkpapier. Kies bijvoorbeeld opgave(n) uit een voorbeeldexamen.
    • Neem het kladpapier in en analyseer het werk van een aantal studenten (met een didactische blik). Wat valt je op? Wat leer je over het rekenen van je deelnmers? Wat betekent het voor jouw lessen?
    • Neem een of enkele uitwerking(en) met daarbij jouw analyse op in het portfolio . Anonimiseer het leerling werk.
  • Vul de homepage van je portfolio, voeg een kort reken-CV toe.
    Beschrijf ook je huidige beginsitiuatie als rekendocent en je leerdoelen.
  • Vul de intake op de website in.
  • Werk met je groepje aan je onderzoeksvraag en een eerste versie van een onderzoeksplan
Maken van een portfolio
De informatie over de indeling van het portfolio en de stappen om het aan te maken vind je hier
Voorlopige onderzoeksgroepen en onderwerpen
  • Martijn, Mohamed, Tunahan
    Wat is het effect van het visualiseren van breuken op de motivatie en de leeropbrengst van leerlingen op 2F niveau?
  • Randy en Nick
    Helpt een spelvorm bij het begrijpen van de lesstof?
  • Rik, Bert, Marion
    Scoren leerlingen beter na het volgen van praktisch/theoretisch onderwijs met 3D modellen ten opzichte van het volgen van enkel theoretisch onderwijs
  • Mohamed
    Is het enkel behandelen van de domeinen verbanden en getallen voldoende om de stof van het CE te dekken
  • Michael
    Helpt een digitale uitleg die op ieder moment te raadplegen is bij het differentieren?
  • Janine
    Onderzoeksvraag mbt differentiëren in het eerste leerjaar (methodevergelijking?)

Literatuur bij deze dag

Literatuur divers

Oefenen
Overig
Literatuur (rekenen/wiskunde)

Verzameling van 4000 artikelen over reken-wiskunde onderwijs