Dag 3 - 28 november 2014 - Verhoudingen
Powerpoint van het programma van 28-11
Huiswerk
-
Onderzoek: Planning uitvoering onderzoek mailen naar begeleider.
-
Portfolio: een keuze uit:
-
Didactische leerlijn procenten of verhoudingen ‘aankleden/vullen’ vanuit de eigen rekenmethode, met (vakdidactische) onderbouwing van de keuzes.
-
Vakdidactische analyse van de leerlijn procenten of verhoudingen in de eigen rekenmethode en een vergelijking ervan met de in deze bijeenkomst geschetste leerlijn (zie ook: artikel Buijs en van der Zwaart hieronder)
|
De leerlijnen verhoudingen/procenten van vandaag
verhoudingen
petri, iris, maarten, inge
procenten
marielle, frans-pieter, taeke, mardi
verhoudingen
marielle, martine, lia
procenten
edmee, iris, menno,
Onderzoeksgroepen
-
Ilse, Edmee (Rekenopdrachten ontleend aan de beroepspraktijk)
-
Inge, Maarten (Rekenondersteuningsmaterialen)
-
Iris, Mart, Petri (Link leggen naar beroepspraktijk met video)
-
Lia, Martine, Mardi, Marielle (Werkvormen voor het differentiatievraagstuk, o.a. verlengde instructie)
-
Menno, Mariëlle, Francoise (Hoe kun je rekenangst - bij bijv. breuken - wegkrijgen)
-
Teake, Frans-Pieter (Helpt praten - en ondersteunen met denkpapier - bij het kiezen van rekenstrategieën)
|