kop

Opleiding 2015 (Scalda)

| Home | Programma | Intake online | Dag 1 | Dag 2 | Dag 3 | Dag 4 | Dag 5 | Dag 6 | Dag 7 | Dag 8 | Dag 9 | Dag 10 |

Dag 7 - 31 maart 2016

Programma
Onderzoeksgroepen en onderwerpen
  • Hans en Rebecca
    Verbetert het resultaat van studenten die ingeschaald zijn onder 1F door te werken met de boeken van 2F?
  • Hans en Caroline:
    Wat voor effecten hebben lessen met een combinatie van zelfontdekkend en gestuurd leren (6 E model) op studenten b.v. meer tevredenheid? Betere resultaten? Wat heeft een docent nodig (kennis, vaardigheden) om lessen met dit model te ontwerpen en uit te voeren?
    Peer coaching -> feedback op je lessen
    - Caroline - klassikale situatie -> hoe kan ik instructie in kleinere elementen opdelen
    - Hans - iedereen is in zijn eigen tempo bezig -> het inbouwen van klassikale momenten (en vinden leerlingen dat ook fijn).
  • Jordi en Michael:
    Rekenen telt nu niet mee, dus een motivatie probleem. Meer variatie in de rekenles, meer motivatie door praktijkcasussen en werkstukken beter begrijpen van de context. Deelvragen: - wat zijn goede praktijkcasussen en werkstukken
    motivatie vooraf en achteraf meten
    helpt het bij de toets als je meer aandacht aan deze praktijk opdrachten geeft (dit vraag je aan de leerling)

Literatuur bij deze dag

Literatuur divers

Oefenen
Overig
Literatuur (rekenen/wiskunde)

Verzameling van 4000 artikelen over reken-wiskunde onderwijs