|
IQ-game design PvdM-Sep-'15. Ontwerp een IQ-spel met verschillende 'levels' |
|
Home |
192 views
|
| Over Mascil materialen | |
Classroom materials, motivating pupils for math and science |
|
![]() ![]() Context spelindustrie Rol leerlingen werken als gamedesigners (of testers) Activiteit leerlingen wordt gevraagd een IQ-spel te ontwerpen van een bepaald type met mogelijk aanvullende specificaties (zoals een bepaalde moeilijkheidsgraad, of met verschillende oplossingen) Product IQ-spel (afhankelijk van het type kan dit een puzzelprobleem, een houten puzzel of puzzelstukken uit schuim zijn) |
Samenvatting De voornaamste taak is het ontwerpen van een IQ-spel (zoals het detective-spel/logigram, een Happy Cube, een Impuzzable kubus of een houten of ringpuzzel). Maar vanuit het oogpunt van een gamedesigner is dit slechts het startpunt, aangezien je verschillende moeilijkheidsgraden hebt te ontwikkelen, of spellen die aan verschillende voorwaarden voldoen: aanbevolen voor een bepaalde leeftijdsgroep, met verschillende oplossingen of met verborgen educatieve doeleinden. Afhankelijk van de leeftijd van uw leerlingen en het tijdsbestek dat u heeft, kunnen leerlingen beginnen met het maken van hun eigen IQ-spel en eindigen met het analyseren van de moeilijkheidsgraden of het produceren van softwareversies (of zelfs apps voor de telefoon) voor het ontworpen IQ-spel. Documenten Documenten en extra informatie Copyright/Creative Commons Mascil partner: RO ![]() Materialen zijn gepubliceerd onder de CC BY-NC-SA 4.0 licentie. ![]() ![]() ![]() |
Onderzoekend leren
- Exploreren ✓ - Onderzoek opzetten - Systematisch experimenteren - Interpreteren en evalueren ✓ - Communiceren ✓ Discipline - Wiskunde ✓ - Biologie - Natuurkunde - Scheikunde - NLT Doelgroep - Basisonderwijs - Onderbouw voortgezet onderwijs - Bovenbouw voortgezet onderwijs ✓ Leeftijd 15-18 Omvang 180 min. |