Classroom materials,
motivating pupils for math and science
Informatie over onderzoekend leren
  |   Home   |  

Informatie over onderzoekend leren

Definitie

Fundamentally, inquiry based learning is based on students adopting an active, questioning approach.

Achtergrond

In een klas waar onderzoekend leren plaatsvindt zijn leerlingen actief; ze stellen vragen, onderzoeken nieuwe situaties, lossen problemen op, kiezen een oplossing en presenteren hun resultaten. Onderzoekend leren kent vele gezichten, afhankelijk van de context, doelgroep en leerdoelen.

Echter, onderzoekend leren zal altijd plaatsvinden als docenten oog hebben voor de nieuwsgierigheid van hun leerlingen en daar in de structuur van de lessen ruimte voor geven.

Zowel onderzoekend leren als het gebruikmaken van de beroepscontext zullen de wiskunde en science-vakken meer betekenis geven. Tijdens het onderzoekend leren werken leerlingen als 'wetenschappers' en werken ze aan belangrijke vaardigheiden die nuttig zijn voor hun privé-leven en hun toekomstige werkomgeving.

Verschillende stappen bij onderzoekend leren

  • Exploreren
  • Onderzoek opzetten
  • Systematisch experimenteren
  • Interpreteren en evalueren
  • Communiceren



>>>Read more about inquiry based learning (english only)

  |   www.mascil-project.eu   |   Toelichting bij Mascil lesmaterialen  |   Beroepscontext  |    EN  |   Mei 2014  |   >>> Lees verder  |