Parkeergarage Ontwerp een efficiƫnte indeling voor de parkeergarage |
|
Home |
489 views
|
| Over Mascil materialen | |
Classroom materials, motivating pupils for math and science |
Hoe gerelateerd aan de beroepscontext? Context Bij het ontwerpen van een gebouw of het indelen van een ruimte houdt een architect rekening met veel verschillende aspecten. De context van deze opdracht is het ontwerpen van de indeling voor een parkeergarage Rol De leerlingen hebben een rol als architect. Activiteit De leerlingen ontwerpen de indeling voor een parkeergarage op een gegeven basisplattegrond. Hierbij gebruiken zij eenvoudige wiskunde. Dit werk is analoog aan het werk van een architect. Product Een schaaltekening van een efficiƫnte indeling van de parkeergarage. voorzien van een toelichting voor de opdrachtgever en-of de gebruikers. |
Samenvatting Bij het ontwerpen van een gebouw spelen veel variabelen een rol. Architecten moeten daarover nadenken. Het gaat dan bijvoorbeeld over de constructie van het gebouw en over het aanleggen van basisvoorzieningen (elektriciteit, water, verwarming, ...). Daarnaast is ook de globale indeling van de ruimte van belang, waar komen trappen, entree, etc.. Eerder genomen beslissingen bijvoorbeeld de plaatsing van pilaren, beinvloeden de volgende stappen. In deze opdracht ontwerpen de leerlingen in de rol van architect de indeling van een parkeergarage. Documenten Copyright/Creative Commons Mascil partner: ES Materialen zijn gepubliceerd onder de CC BY-NC-SA 4.0 licentie. |
Discipline - Wiskunde ✓ - Biologie - Natuurkunde - Scheikunde - NLT Doelgroep - Basisonderwijs - Onderbouw voortgezet onderwijs ✓ - Bovenbouw voortgezet onderwijs Leeftijd 11-15 Omvang 100 min. |