![]() | Mascil werkgroep 8 november 2014 (NL) Mascil werkgroep tijdens de studiedag van de NVvW, 50 minutes | © freudenthal instituut | 185 views | Home | |
![]() |
Mascil professional development
25 wiskunde-docenten kwamen op deze werkgroep af, 8 november 2014, studiedag NVvW. In deze werkgroep stond centraal hoe je 'meer open opdrachten' kunt gebruiken in de wiskundeles, met ook meer oog voor de beroepscontext. Het is daarbij mogelijk om gebruik te maken van Mascil-taken, of je neemt als uitgangspunt een opdracht uit de methode en deze maak je meer open en meer 'betekenisvol'.
|
In 50 minuten maken docenten kennis met de principes van Mascil. Dit is erg kort, maar een aantal basisprincipes komen wel ter sprake.
Centraal staat een Mascil-voorbeeld: Parkeergarage om een idee te krijgen van onderzoekend leren en beroepscontext.
Uit vier voorbeelden van wiskunde-opgaven uit het boek (2 onderbouw- en 2 bovenbouw-voorbeelden) kiezen groepjes (van 2 of 3 docenten) 1 voorbeeld die ze proberen meer open te definiƫren, met meer oog voor onderzoekend leren en de bijbehorende beroepscontext.