De grafische rekenmachine in het wiskundeonderwijs
FI Scientific Library, nr. 15. Doorman, L. M., Drijvers, P. & Kindt, M. (1994) 136 pp.
  |  © freudenthal institute  |  Source  |  248 views  |  Home  |  

https://www.fisme.science.uu.nl/publicaties/literatuur/1994_Doorman_15_0-146.pdf

Abstract

het doel van het onderzoek zoals dat vermeld wordt in het door het Ministerie gehonoreerde projectvoorstel is het formuleren van aanbevelngen over: 1 Het gebruik van de grafische rekenmachine a als hulpmiddel bij bestaande stof, b bij de verschuiving van accenten binnen het wiskunde- onderwijs van technieken naar concepten bij bestaande onderwerpen, c als middel bij het verkennen van voor het wiskunde- onderwijs nieuwe terreinen die door de grafische reken- machine binnen handbereik komen. 2 De invloed op het curriculum, toetsen en examens. 3 De gewenste bijscholing aan docenten en het betrekken van de initiƫle lerarenopleiding hierbij.




  |  Freudenthal Institute: Home - Utrecht University  |  Freudenthal Collection: Home - Showcase - Archive  |  Subset: Freudenthal Institute  |