Dag 3 - 2 november 2018
Programma
Huiswerkopdrachten tot nu toe
-
Analyse van kladpapier
-
Meetkunde
-
Procenten
-
Breuken
|
Onderzoeken (tussenstand)
-
Annelies en Lucia
Leerling wordt naar het steunpunt gestuurd met het predicaat ER. Aan de medewerkers van het
steunpunt de vraag om bij deze leerling vast te stellen of het inderdaad een ER leerling is (diagnose).
Zo ja, om een handelingsplan op te stellen waarmee de leerling door een medewerker van het
studiecentrum geholpen kan worden richting ER examen.
Hoe ziet zo’n diagnostisch onderzoek eruit? Hoe ziet zo’n handellingsplan eruit?
-
Robert en Ernst
Het valt ons niet mee om de leerlingen iets samen te laten doen. Elke leerling lijkt wel een eigen leervraag
te hebben. Het leren rekenen vraagt echter om gezamenlijke momenten om leerlingen met elkaar te
laten praten. Wij willen op zoek naar werkvormen en activiteiten om gezamenlijke momenten te creëren.
-
Sandra en Arjen
We moeten in 1 jaar leerlingen voorbereiden op een 2F examen. De door de opleiding gebruikte methode
Deviant blijkt niet de juiste weg naar het examen te zijn. Wij zijn op zoek naar een ontwerp voor een
optimale ‘leer’weg richting het examen. Hoe komen we aan het materiaal?
Waar moet het materiaal aan voldoen?
|