Als de nerd de beauty zoent…
Een interactieve lezing over Interactief Klassikaal Lesgeven

H. Bruijnesteijn
APS

Als ervaringsdeskundige, veertig jaar scheikundeleraar waarvan ook vijfentwintig jaar medewerker van het APS, organiseer ik in deze lezing uw denken en leren in interactie met uw collega’s en mij over hoe leerlingen kennis, inzicht en overzicht te laten verwerven, hoe kennis te laten construeren. Het gaat er in onze lessen vooral om zoveel mogelijk leerlingen over de leerstof aan het denken en aan het leren te zetten. Uitleggen is daarbij niet de eerste optie, ook niet de tweede. In principe stellen niet de leerlingen maar stelt de leerorganisator de vragen, vooral denkvragen uiteraard.
“Beste mensen doe je boek maar dicht, als jullie de volgende opdrachten uitvoeren kunnen jullie zelf ook wel ontdekken hoe het in elkaar zit.” Fronsende voorhoofden en vallende kwartjes geven mij een geluksgevoel.
Interactief Klassikaal Lesgeven is een effectieve manier van werken en een welkome afwisseling op zelfstandig werken, klassikale uitleg en practicum. U zult het in deze bijeenkomst aan den lijve ondervinden.