Score | | 0 views | home | Dutch version | |
Lesmateriaal, voor onderzoekend leren |
![]() |
![]() Dutch Mathematics Day Contest 2023 (age group 15 years old) | Score The aim of the assignment is for students to think about assessments, and after exploring different assessment forms, to design their own assessment form, which they also compare with another assessment form. That thinking about assessments includes information that gets lost when you only know the 'average' (and nothing about dispersion, or about the assessment of certain aspects), and about different ways of assessing, and considerations. In this assignment, they assess arithmetic games for use in class.
|
OnderbouwWiskundeDag Gedurende de OnderbouwWiskundeDag werken de leerlingen in teams van 3 a 4 leerlingen gedurende een dag aan een 'grote' wiskundige (denk)opdracht waarin probleemoplossen centraal staat. Dit resulteert in een eindproduct (werkstuk). Inhoudelijk sluit deze opdracht (voor zover mogelijk) aan bij de nieuwe doelen voor de onderbouw. Wiskunde in teams Het Freudenthal Instituut organiseert jaarlijks drie wiskunde-evenementen waarbij leerlingen in teams van 3 of 4 een hele dag aan een grote wiskundige opdracht werken, met als eindproduct een werkstuk. Bij deze activiteiten staan vaardigheden als probleem oplossen, modelleren, representeren, redeneren, argumenteren en samenwerken centraal. Een goede onderlinge taakverdeling binnen de teams en een effectieve strategie zijn van groot belang. De opdrachten zijn zo vormgegeven dat ze creativiteit en een onderzoekende houding bij de leerlingen stimuleren, en zijn dan ook goed in te zetten als praktische opdracht of wiskundige denkactiviteit. Voor het basisonderwijs wordt op basis van dezelfde uitgangspunten ieder jaar de Grote Rekendag georganiseerd. ![]() Onderbouw wiskunde dag |
Leren toepassen van het geleerde De opdracht is zo ontworpen dat:
|
Collectie leermiddelen Freudenthal Instituut (subset OnderbouwWiskundeDag) |