Kwadratische vormen | 260 views | Wiskundige denkactiviteiten



Het achterliggende onderzoek bij deze opgave is uitgevoerd door het Freudenthal Instituut, Cito en drie scholen, namelijk: Het Nieuwe Eemland (Amersfoort), het Maurick college (Vught) en het Farel College (Amersfoort). Dit onderzoek is mogelijk gemaakt door het Nationaal Regieorgaan Onderwijsonderzoek (NRO), projectnummer 405-14-502.

Abstract

Leerlingen leren hoe verschillende eigenschappen van grafieken direct af te lezen zijn bij bepaalde vormen van kwadratische functies. Tevens leren ze een geschikte vorm te kiezen bij een bepaalde grafiek.

Documenten

Werkblad
PowerPoint-slide
Deze opgave is ontworpen door docenten die hebben meegewerkt aan het onderzoek ‘Wiskundig denken in praktijk’. Binnen dit onderzoek is een Docentenhandreiking Denkactiverende Wiskundelessen geschreven.

Daarnaast zijn er filmpjes gemaakt met tips voor de docent en ze geven een indruk van de lespraktijk.

Collectie leermiddelen Freudenthal Instituut (subset WDA)