Oplossen kwadratische ongelijkheid | | 168 views | | Wiskundige denkactiviteiten |
![]() |
![]() Het achterliggende onderzoek bij deze opgave is uitgevoerd door het Freudenthal Instituut, Cito en drie scholen, namelijk: Het Nieuwe Eemland (Amersfoort), het Maurick college (Vught) en het Farel College (Amersfoort). Dit onderzoek is mogelijk gemaakt door het Nationaal Regieorgaan Onderwijsonderzoek (NRO), projectnummer 405-14-502. |
AbstractKwadratische ongelijkheid zelf opstellen in een contextuele omgeving. Werken in 2 tallen waarbij tips vragen aan docent punten kost Past bij: Getal en Ruimte, Editie 2008 Hoofdstuk 7DocumentenWerkblad |
Deze opgave is ontworpen door docenten die hebben meegewerkt aan het onderzoek ‘Wiskundig denken in praktijk’. Binnen dit onderzoek is een Docentenhandreiking Denkactiverende Wiskundelessen geschreven. Daarnaast zijn er filmpjes gemaakt met tips voor de docent en ze geven een indruk van de lespraktijk. |
Collectie leermiddelen Freudenthal Instituut (subset WDA) |