ABC-formule: parabolische vlucht | | 225 views | | Wiskundige denkactiviteiten |
![]() |
![]() Het achterliggende onderzoek bij deze opgave is uitgevoerd door het Freudenthal Instituut, Cito en drie scholen, namelijk: Het Nieuwe Eemland (Amersfoort), het Maurick college (Vught) en het Farel College (Amersfoort). Dit onderzoek is mogelijk gemaakt door het Nationaal Regieorgaan Onderwijsonderzoek (NRO), projectnummer 405-14-502. |
AbstractHet kunnen oplossen van kwadratische vergelijkingen met behulp van ontbinden in factoren Het kunnen beslissen of een kwadratische vergelijking met behulp van ontbinden in factoren of met behulp van de abc-formule moet worden opgelost. Leerlingen worden geconfronteerd met een opdracht waar ze met ontbinden in factoren niet uit gaan komen. Hier zullen ze dan voor het eerste met de abc-formule aan de slag gaan. Past bij: Getal en Ruimte, Editie 10, Hoofdstuk 6.4DocumentenWerkblad |
Deze opgave is ontworpen door docenten die hebben meegewerkt aan het onderzoek ‘Wiskundig denken in praktijk’. Binnen dit onderzoek is een Docentenhandreiking Denkactiverende Wiskundelessen geschreven. Daarnaast zijn er filmpjes gemaakt met tips voor de docent en ze geven een indruk van de lespraktijk. |
Collectie leermiddelen Freudenthal Instituut (subset WDA) |