Potje kaarten | | 225 views | | Wiskundige denkactiviteiten |
![]() |
![]() Het achterliggende onderzoek bij deze opgave is uitgevoerd door het Freudenthal Instituut, Cito en drie scholen, namelijk: Het Nieuwe Eemland (Amersfoort), het Maurick college (Vught) en het Farel College (Amersfoort). Dit onderzoek is mogelijk gemaakt door het Nationaal Regieorgaan Onderwijsonderzoek (NRO), projectnummer 405-14-502. |
AbstractLeerlingen zien een keer een ander opdracht dan een opdracht die al helemaal in stappen is voorgedaan. Leerlingen moeten berekenen welke kans hoger is: De kans op een flush of de kans op een straat. Past bij: Moderne Wiskunde , Editie 10, 3 HAVO/ 3 VWO Hoofdstuk 12ADocumentenWerkblad |
Deze opgave is ontworpen door docenten die hebben meegewerkt aan het onderzoek ‘Wiskundig denken in praktijk’. Binnen dit onderzoek is een Docentenhandreiking Denkactiverende Wiskundelessen geschreven. Daarnaast zijn er filmpjes gemaakt met tips voor de docent en ze geven een indruk van de lespraktijk. |
Collectie leermiddelen Freudenthal Instituut (subset WDA) |