Gestrekte hoek? | | 215 views | | Wiskundige denkactiviteiten |
![]() |
![]() Het achterliggende onderzoek bij deze opgave is uitgevoerd door het Freudenthal Instituut, Cito en drie scholen, namelijk: Het Nieuwe Eemland (Amersfoort), het Maurick college (Vught) en het Farel College (Amersfoort). Dit onderzoek is mogelijk gemaakt door het Nationaal Regieorgaan Onderwijsonderzoek (NRO), projectnummer 405-14-502. |
AbstractLeerlingen leren rekenen met verschillende hoofdstukken door elkaar. Leerlingen leren kritisch te kijken naar een gegeven figuur. Leerlingen krijgen een opdracht waarbij een heel logisch uitziend figuur toch niet helemaal is wat het lijkt. Bij het uitwerken van de opdracht komen ze meerdere wiskundige onderwerpen tegen. Past bij: Moderne Wiskunde , Editie 10, 3 VWO Hoofdstuk 8DocumentenWerkblad |
Deze opgave is ontworpen door docenten die hebben meegewerkt aan het onderzoek ‘Wiskundig denken in praktijk’. Binnen dit onderzoek is een Docentenhandreiking Denkactiverende Wiskundelessen geschreven. Daarnaast zijn er filmpjes gemaakt met tips voor de docent en ze geven een indruk van de lespraktijk. |
Collectie leermiddelen Freudenthal Instituut (subset WDA) |