Wat wil je weten? | | 272 views | | Wiskundige denkactiviteiten |
![]() |
![]() Het achterliggende onderzoek bij deze opgave is uitgevoerd door het Freudenthal Instituut, Cito en drie scholen, namelijk: Het Nieuwe Eemland (Amersfoort), het Maurick college (Vught) en het Farel College (Amersfoort). Dit onderzoek is mogelijk gemaakt door het Nationaal Regieorgaan Onderwijsonderzoek (NRO), projectnummer 405-14-502. |
AbstractLeerlingen leren kritisch te kijken naar gegevens en zelf te bedenken wat ze aan informatie nodig hebben. Leerlingen krijgen een opdracht waarbij onvoldoende gegevens staan om het gevraagde te kunnen berekenen. Leerlingen bedenken zelf welk gegeven ze zouden willen hebben (niet het gevraagde), krijgen dit van de docent en gaan daarmee aan de slag. Past bij: Moderne Wiskunde , Editie 10, 3 HAVO Hoofdstuk H7 (na paragraaf 4)DocumentenWerkblad |
Deze opgave is ontworpen door docenten die hebben meegewerkt aan het onderzoek ‘Wiskundig denken in praktijk’. Binnen dit onderzoek is een Docentenhandreiking Denkactiverende Wiskundelessen geschreven. Daarnaast zijn er filmpjes gemaakt met tips voor de docent en ze geven een indruk van de lespraktijk. |
Collectie leermiddelen Freudenthal Instituut (subset WDA) |