Herontwerprichtlijnen van Mascil
Voor wiskunde en Science
  |  © freudenthal instituut  |  185 views  |  Home  |  



Doorman, M., Fechner, S., Jonker, V., & Wijers, M. (2014). Mascil. Richtlijnen voor het ontwikkelen van lesmateriaal voor onderzoekend leren in wiskunde en natuurwetenschappen met behulp van beroepscontexten. Utrecht: Freudenthal Instituut.

Het doel van mascil is om onderzoekend leren in scholen te verbinden met de beroepspraktijk, waardoor de bètavakken meer betekenis krijgen voor leerlingen en hun interesse in een loopbaan in die vakken gestimuleerd wordt.

De richtlijnen laten zien hoe met eenvoudige ingrepen bestaand lesmateriaal kan worden aangepast om het onderzoekend leren mogelijk te maken, en iets van de context van een beroep in te bouwen.




  |  Freudenthal Instituut: Home - Universiteit Utrecht  |  Freudenthal Collectie: Home - Showcase - Archief  |  Subset: Freudenthal Instituut  |