Wetenschapper in de klas
Wetenschappelijk onderzoek en technologie vertalen naar onderzoekend en ontwerpend leren in het basisonderwijs
257 views
© universiteit utrecht


Van Wessel, T., Kleinhans, M., Van Keulen, H., & Baar, A. (2014). Wetenschapper in de klas. Wetenschappelijk onderzoek en technologie vertalen naar onderzoekend en ontwerpend leren in het basisonderwijs. Utrecht: Universiteit Utrecht (KTWT).

Het doel van dit boek is om aanknopingspunten te vinden om (eigen) wetenschappelijk onderzoek en technologie te vertalen naar het basisonderwijs om op die manier kinderen op jonge leeftijd kennis te laten maken met ctuele wetenschappelijke thema's en het leren onderzoeken en ontwerpen. Het voorliggende stuk bestaat uit twee delen: deel 1 omvat een introductie met een voorbeeld en een handleiding voor wetenschappers die een bezoek willen brengen aan een basisschool. Deel 2 bevat achtergrondinformatie en een verantwoording voor iedereen die geïnteresseerd is in wetenschap en technologie in het basis- en beginnend voortgezet onderwijs.

Beide delen kunnen ook bijdragen aan goed academisch onderwijs en onderzoeksleiderschap zodat de geïnvesteerd etijd ook in die zin nuttig besteed is.

Pdf van dit boekje