Als je begrijpt wat ik bedoel
FI Scientific Library, nr. 47. Van den Boer, C. (2003) 339 pp.
  |  © freudenthal institute  |  Source  |  301 views  |  Home  |  

https://www.fisme.science.uu.nl/publicaties/literatuur/2003_Boer_0-335.pdf

Abstract

Een zoektocht naar verklaringen voor achterblijvende prestaties van allochtone leerlingen in het wiskundeonderwijs. Bij aanvang van het basisonderwijs liggen de onderwijsprestaties van allochtone leerlingen gemiddeld lager dan die van hun autochtone leeftijdgenoten. Deze achterstand blijkt gedurende de schoolloopbaan van de allochtone leerlingen te verminderen, maar nooirt te verwijven. De onderwijsachterstand is het grootst voor Marokaanse, Turkse en Surinaamse leerlingen. Omdat allochtone leerlingen moeilijkheden ondervinden ten aanzien van onderwijs in de exacte vakken is dit een belemmering voor hun toekomstmogelijkheden.




  |  Freudenthal Institute: Home - Utrecht University  |  Freudenthal Collection: Home - Showcase - Archive  |  Subset: Freudenthal Institute  |