Duurzaamheid als leergebied; conceptuele analyse en educatieve uitwerking
FI Scientific Library, nr. 36. Lijmbach, S., Broens, M., & Hovinga, D. (2000) 99 pp.
  |  © freudenthal institute  |  Source  |  262 views  |  Home  |  

https://www.fisme.science.uu.nl/publicaties/literatuur/2000_lijmbach_0_99.pdf

Abstract

Het project 'Duurzaamheid als leergebied' is uitgevoerd in opdracht van de interdepartementale stuurgroep Extra Impuls Natuur- en Milieu-Educatie (NME). De vraagstelling van de opdracht luidde: - Welke maatschappelijke, ecologische en economische kennis is handig voor handelingsgerichte leerprocessen op het gebied van duurzaamheid? - Hoe kan duurzaamheid vertaald worden in leerprocessen, dan wel als educatieve uitdaging worden gezien? - Welke nieuwe opvattingen over leren spelen hierbij een rol? - Op welke wijze kan vorm gegeven worden aan het leren voor duurzaamheid, binnen en buiten de bestaande NME-praktijk?




  |  Freudenthal Institute: Home - Utrecht University  |  Freudenthal Collection: Home - Showcase - Archive  |  Subset: Freudenthal Institute  |