Natuur in pluralistisch perspectief ? Theoretisch kader en voorbeeldlesmateriaal voor het omgaan met een veelheid aan natuurbeelden
FI Scientific Library, nr. 35. Margadant-van Arcken, M. & Van den Berg, C. (2000) 168 pp.
  |  © freudenthal institute  |  Source  |  211 views  |  Home  |  

https://www.fisme.science.uu.nl/publicaties/literatuur/2000_natuur_in_pluralistisch_perspectief_theoretisch_k-groen_kennisnet_0-168.pdf

Abstract

Het belangrijkste doel van dit project was de ontwikkeling van voorbeeldlesmateriaal waarin genuanceerd wordt omgegaan met verschillende beelden, opvattingen, normen en waarden, en manieren van handelen ten aanzien van natuur. Onze huidige samenleving wordt onder andere gekenmerkt door een toenemende pluriformiteit, ook wat betreft opvattingen omtrent natuur. In een dergelijke samenleving is het leren begrijpen en respecteren van en het leren omgaan met verschillen niet alleen een verrijking van het leven maar ook een bijdrage aan het streven naar een meer democratische, leefbare en duurzame samenleving.




  |  Freudenthal Institute: Home - Utrecht University  |  Freudenthal Collection: Home - Showcase - Archive  |  Subset: Freudenthal Institute  |