Ontwerpend leren in het biologieonderwijs. Uitgewerkt en beproefd voor immunologie in het voortgezet onderwijs
FI Scientific Library, nr. 34. Janssen, F. J. J. M. (1999) 247 pp.
  |  © freudenthal institute  |  Source  |  255 views  |  Home  |  

https://www.fisme.science.uu.nl/publicaties/literatuur/1999_Ontwerpendlereninhetbiologieonderwijs.pdf

Abstract

De directe aanleiding van dit onderzoek was de opname van het onderwerp immunologie in het examenprogramma biologie voor het VWO. Het immuunsysteem is een complex biologisch systeem dat bestaat uit veel interagerende onderdelen op verschillende organisatieniveaus. Veel docenten vinden het daarom moeilijk om immunologie te onderwijzen. Eén van de doelen van dit onderzoek was dan ook het ontwikkelen van immunologieonderwijs voor leerlingen van 5 en 6VWO. Dit onderwijs zou zo moeten worden ingericht dat leerlingen hierbij zelf een bijdrage leveren aan hun kennisontwikkeling.




  |  Freudenthal Institute: Home - Utrecht University  |  Freudenthal Collection: Home - Showcase - Archive  |  Subset: Freudenthal Institute  |