Flexibilization of mental arithmetics strategies on a different knowledge base ? The empty number line in a realistic versus gradual program design
FI Scientific Library, nr. 29. Klein, A. S. (1998) 201 pp.
  |  © freudenthal institute  |  Source  |  294 views  |  Home  |  

https://www.fisme.science.uu.nl/publicaties/literatuur/1998_Klein_0-201.pdf

Abstract

In de discussie over de vernieuwing van reken- wiskundeonderwijs op de basisschool, speelt hoofdrekenen een belangrijkere rol, omdat hierdoor het getalbegrip en het begrip van getalrelaties gestimuleerd wordt (McIntosh, Reys & Reys, 1992). Ook de rol van de leerling als iemand die zelf actief wiskunde construeert neemt binnen rec ente ontwikkelingen op het gebied van reken- wiskunde-onderwijs op de basisschool een steeds belangrijkere plaats in (Becker & Selter, 1996). Deze visie komt overeen met de theorie van het realistisch rekenonderwijs waarbinnen rekenen wordt opgevat als een activiteit (Freudenthal, 1991).




  |  Freudenthal Institute: Home - Utrecht University  |  Freudenthal Collection: Home - Showcase - Archive  |  Subset: Freudenthal Institute  |