Teaching electrochemical cells ? A study on teachers? conceptions and teaching problems in secondary education
FI Scientific Library, nr. 25. Acampo, J. J. C. (1997) 203 pp.
  |  © freudenthal institute  |  Source  |  219 views  |  Home  |  

https://www.fisme.science.uu.nl/publicaties/literatuur/1997_acampo_0-203.pdf

Abstract

Dit proefschrift beschrijft een onderzoek dat plaatsvond van 1991 tot 1996 aan de Faculteit Scheikunde van Universiteit Utrecht. Ik heb een chemiedidactisch onderzoek uitgevoerd naar het onderwijzen en leren met betrekking tot het onderwerp elektrochemische cellen. Het gaat hierbij om de relatie tussen onderwijzen en leren. Enerzijds, wat is het dat docenten en leerboeken leerlingen aanreiken dat hen tot begrijpen brengt en anderzijds, wat is het dat leerlingen uiten dat docenten tot onderwijzend handelen en veranderingen daarin brengt.




  |  Freudenthal Institute: Home - Utrecht University  |  Freudenthal Collection: Home - Showcase - Archive  |  Subset: Freudenthal Institute  |