Perspectives on research in chemical education
FI Scientific Library, nr. 17. De Jong, O., Van Roon, P. H. & De Vos, W. (1995) 135 pp.
  |  © freudenthal institute  |  Source  |  200 views  |  Home  |  

https://www.fisme.science.uu.nl/publicaties/literatuur/1995_De_Jong-0-135.pdf

Abstract

Als we spreken over wetenschap, over chemiedidatiek of over toegepaste onderwijskunde, kan het zijn dat er begripsverwarring ontstaat omdat deze begrippen nu eenmaal niet scherp gedefineerd zijn en u er misschien heel andere associaties bij hebt dan ik. Laten we dat nagaan met het begrip wetenschap. Als aan personen die zich bezighouden met chemie of de didactiek ervan wordt gevraagd de associaties die het begrip wetenschap oproept, te geven1., komen er antwoorden als: veel weten; boek; theorie; afstand; ivoren toren; onderzoek; ontwerpen; denken; praktische nieuwsgierigheid; controleerbaar; systematisch; leerproces; twijfel; onaf.




  |  Freudenthal Institute: Home - Utrecht University  |  Freudenthal Collection: Home - Showcase - Archive  |  Subset: Freudenthal Institute  |