Natuurkunde-onderwijs tussen leefwereld en vakstructuur
FI Scientific Library, nr. 3. Wierstra, R.F.A. (1990). 238 pp.
  |  © freudenthal institute  |  Source  |  264 views  |  Home  |  

https://www.fisme.science.uu.nl/publicaties/literatuur/1990_wierstra.pdf

Abstract

Natuurkunde is voor veel leerlingen in het voortgezet onderwijs een moeilijk en vervelend vak. Sinds 1972 heeft het PLON getracht aan die situatie wat te verbeteren door zich onder andere de taak te stellen lesmateriaal te maken dat leerlingen meer aanspreekt. In dit proefschrift wordt gerapporteerd over evaluatie-onderzoek dat gedaan is in de periode 1982-1989 aan het nieuw ontwikkelde lesmateriaal voor MAVO en HAVO. Het gaat hier om een evaluatie van de experimentele versie van het PLON-materiaal.1




  |  Freudenthal Institute: Home - Utrecht University  |  Freudenthal Collection: Home - Showcase - Archive  |  Subset: Freudenthal Institute  |