 | Ruimtevlucht Zet je koers uit door de ruimte gebruik de getallenlijn op je dashbord | © freudenthal instituut | 226468 views | Home | |
Deze website heeft momenteel te kampen met problemen bij java-gebaseerde spelletjes.
Er wordt aangewerkt.
>>>Lees meer
Je krijgt een belangrijke opdracht. Het ruimteschip Flash 7 heeft een kapotte turbine en zweeft stuurloos in het alfakwadrant. Jij moet de onderdelen brengen die ze nodig hebben.
Maar voordat je die opdracht gaat doen, moet je eerst vliegles nemen.
Les: Hoe bestuur je een ruimteschip?
Taak 1: Help de Flash 7.
Als je klaar bent, is de vraag: Wat is de code voor aankoppelen?

Taak 2: Breng de President veilig naar zijn bestemming.
Als je klaar bent, is de vraag: Wat is de code naar de basis?

|
Taak 3: Ook reparaties horen bij je werk.
Als je weer thuis bent, is de vraag: Wat is de code?

InformatieSamenvatting | Een ruimteschip moet volgens een bepaalde koers vliegen. Leerlingen sturen het schip in de juiste koers door die koers te vinden op de getallenlijn. Daarbij zoomen ze steeds verder in, tot ze uiteindelijk de precieze koers hebben gevonden. |
Trefwoorden | Kommagetallen |
Doelgroep | PO groep 6, PO groep 7, PO groep 8, Primair Onderwijs, VMBO, VMBO basisberoepsgerichte leerweg, 1, VMBO basisberoepsgerichte leerweg, 2, VMBO gemengde leerweg, 1, VMBO gemengde leerweg, 2, VMBO kaderberoepsgerichte leerweg, 1, VMBO kaderberoepsgerichte leerweg, 2, VMBO theoretische leerweg, 1, Voortgezet Onderwijs |
Datum laatste bewerking | 03-09-2013, ORG: Universiteit Utrecht, Freudenthal Instituut |