| Rekenen en ICT Bewuste inzet van ICT in de doorlopende leerlijn rekenen | © freudenthal instituut | 1078 views | Home | |
Deze handreiking staat stil bij de impuls die de inzet van ICT kan geven aan leerkrachten en docenten van po, vo en mbo op het gebied van de doorlopende leerlijn rekenen.
Aan de hand van een enquete, een inventarisatie van producten en een inventarisatie van gepubliceerd onderzoek worden tips gegeven voor effectieve inzet van rekenen bij ict (po, vo, mbo), gegroepeerd in vijf thema\'s.
|
|
Handreiking rekenen en ict
Uitwerking in vijf thema\'s
|
Thema A - ICT en klassikale momenten
|
Trefwoorden:
Digitaal schoolbord, interactie
productenlijst
|
|
Thema B - ICT en oefenen
|
Trefwoorden:
Oefenen in verschillende settings: individueel, tweetallen, groep
productenlijst
|
|
Thema C - ICT en probleemoplossen
|
Trefwoorden:
Onderzoekend en ontwerpend leren; Modelleren/simuleren; Construeren; Hogere orde vaardigheden
productenlijst
|
|
Thema D - ICT en buitenschools leren
|
Trefwoorden:
Games, Gamification, Edutainment, Mobile learning, Ubiquitous learning
productenlijst
|
|
Thema E - ICT en toetsen
|
Trefwoorden:
Rekenmachine, Portfolio, Rekentoets vo, Examen rekenen mbo
productenlijst
|
In opdracht van
|