Rekenen en ICT
Bewuste inzet van ICT in de doorlopende leerlijn rekenen
  |  © freudenthal instituut  |  1078 views  |  Home  |  



Deze handreiking staat stil bij de impuls die de inzet van ICT kan geven aan leerkrachten en docenten van po, vo en mbo op het gebied van de doorlopende leerlijn rekenen.
Aan de hand van een enquete, een inventarisatie van producten en een inventarisatie van gepubliceerd onderzoek worden tips gegeven voor effectieve inzet van rekenen bij ict (po, vo, mbo), gegroepeerd in vijf thema\'s.


Handreiking rekenen en ict

Uitwerking in vijf thema\'s
Thema A - ICT en klassikale momenten Trefwoorden:
Digitaal schoolbord, interactie
productenlijst
Thema B - ICT en oefenen Trefwoorden:
Oefenen in verschillende settings: individueel, tweetallen, groep
productenlijst
Thema C - ICT en probleemoplossen Trefwoorden:
Onderzoekend en ontwerpend leren; Modelleren/simuleren; Construeren; Hogere orde vaardigheden
productenlijst
Thema D - ICT en buitenschools leren Trefwoorden:
Games, Gamification, Edutainment, Mobile learning, Ubiquitous learning
productenlijst
Thema E - ICT en toetsen Trefwoorden:
Rekenmachine, Portfolio, Rekentoets vo, Examen rekenen mbo
productenlijst


In opdracht van



  |  Freudenthal Instituut: Home - Universiteit Utrecht  |  Freudenthal Collectie: Home - Showcase - Archief  |  Subset: Freudenthal Instituut  |