| Flitsbeelden 2 Druk op de knop als je het goede antwoord ziet! | © freudenthal instituut | 142892 views | Home | |
- Informatie
Samenvatting | Met dit spel leren kinderen enkele typische structuren en samenstellingen snel te herkennen.
In deze versie gaat het om vingerbeelden tot 10, dobbelsteencombinaties (met twee stenen) tot 12 en rekenrekbeelden in twee niveaus: t/m 10 en t/m 20.
In deze versie is de flitstijd niet vooraf ingesteld. Zodra een beeld in zicht is kan de leerling het antwoord geven door op de corresponderende getalknop te drukken. Als het antwoord goed is wordt een nieuw beeld gegeven.
Een serie bestaat uit 10 beelden. Elk goed antwoord wordt aangegeven met een ingekleurd vakje en levert bovendien een x aantal punten op.
De tijd die de leerling krijgt voor een serie van 10 wordt aangegeven met een 'zandloper', waar langzaam de tijd uit wegloopt. De totaaltijd kan met een schuiver door de leerling zelf worden ingesteld. Een kortere tijd levert een groter aantal punten per goed antwoord.
Het spel is een variant op flitsbeelden 1; in die uitvoering kan de flitstijd door de leerkracht worden ingesteld. |
Trefwoorden | Oefening, Getallen, Tellen |
Doelgroep | PO groep 3, PO groep 4, PO groep 5, PO groep 6, Primair Onderwijs |
Datum laatste bewerking | 07-09-2013, ORG: Universiteit Utrecht, Freudenthal Instituut |
- De java is gerepareerd.