 | Flitsbeelden Druk op de goede knop als je het aantal weet! | © freudenthal instituut | 976073 views | Home | |
Spelletjes zonder tijdslimiet
Spelletjes met tijdslimiet
- Informatie
Samenvatting | Met dit spel leren kinderen enkele typische structuren en samenstellingen snel te herkennen. In deze versie gaat het om vingerbeelden tot 10, dobbelsteencombinaties (met twee stenen) tot 12 en rekenrekbeelden in twee niveaus: t/m 10 en t/m 20. In deze versie kan de 'flitstijd' (de tijd dat een getalvoorstelling in beeld is) vooraf worden ingesteld. Zodra een getalvoorstelling in beeld is (geweest) kan de leerling antwoord geven door op de corresponderende getalknop te drukken. Als het antwoord goed is wordt een nieuw beeld gegeven. Als een leerling nog niet zeker is kan hij op de herhaaltoets drukken en komt de getalvoorstellling nog een keer in beeld. Een serie bestaat uit 10 beelden. Elk goed antwoord wordt in de nevenstaande verticale balk aangegeven met een ingekleurd vakje. Een groen vakje als het antwoord in een keer goed was, een oranje vakje als het pas na herhaling goed was, een rood vakje als het antwoord fout was en een donkerrood vakje als het na herhaling fout was. Het spel is een variant op flitsbeelden 2. In uitvoering 2 wordt de flitstijd niet vooraf ingesteld, maar wordt een nieuw beeld gegeven zodra het goede antwoord is gegeven. Deze versie is meer bedoeld voor zelfstandig werken. Middels een score wordt de leerling daarbij gestimuleerd om zo snel mogelijk te werken. |
Trefwoorden | Oefening, Getallen, Tellen |
Doelgroep | PO groep 3, PO groep 4, PO groep 5, PO groep 6, Primair Onderwijs, VMBO, VMBO basisberoepsgerichte leerweg, 1 |
Datum laatste bewerking | 14-09-2012, ORG: Universiteit Utrecht, Freudenthal Instituut |
- De java is gerepareerd.