 | Kapotte rekenmachine Maak het doelgetal met de knoppen die het nog doen | © freudenthal instituut | 190453 views | Home | |
Je krijgt een doelgetal dat je met de rekenmachine moet maken. Maar ... een aantal toetsen werken niet. Kun je toch bij het doelgetal komen?
Je mag het opnieuw proberen als je denkt dat het beter kan. Kun je niet dichterbij komen? Klik dan op de button Dichterbij kom ik niet.
Voor iedere opgave krijg je punten.
Heb je het doelgetal gemaakt, dan krijg je 10 punten.
Anders krijg je: 10 - (het verschil tussen jouw getal en het doelgetal).
- Informatie
Samenvatting | De speler moet met de nog werkende knoppen van een kapotte rekenmachine zo dicht mogelijk bij een doelgetal komen. Het gaat om de basisbewerkingen, de volgorde van bewerkingen en het gebruik van haakjes. |
Trefwoorden | Oefening, Vermenigvuldigen, Delen, Rekenmachine, Optellen, Aftrekken, Basisbewerkingen |
Doelgroep | HAVO, HAVO, 1, MBO, MBO, Niveau 1: Assistentenopleiding, MBO, Niveau 2: Basisberoepsopleiding, MBO, Niveau 3: Vakopleiding, MBO, Niveau 4: Middenkaderopleiding, PO groep 5, PO groep 6, PO groep 7, PO groep 8, Primair Onderwijs, VMBO, VMBO basisberoepsgerichte leerweg, 1, VMBO gemengde leerweg, 1, VMBO kaderberoepsgerichte leerweg, 1, VMBO theoretische leerweg, 1, Voortgezet Onderwijs |
Datum laatste bewerking | 07-09-2013, ORG: Universiteit Utrecht, Freudenthal Instituut |
- De java is gerepareerd.