[an error occurred while processing this directive]

Nationale Wiskunde Dagen

NWD 2009

De zestiende Nationale Wiskunde Dagen worden gehouden op 5 en 6 februari 2010.

schelpNWD

NWD 2009

[Conferentiegids NWD 2009]   [Foto's en songteksten NWD 2009]   [Evaluatie NWD 2009]

Plenaire lezingen 2009
In de openingslezing heeft Ute Ebert laten zien op welke manieren onweerswolken zich ontladen.
Vrijdagavond heeft Jan de Lange teruggekeken op een explosief moment uit onze geschiedenis.
In de slotlezing op zaterdag toonde Robert Devaney de beauty and excitement van de hedendaagse wiskunde.
Zie voor meer informatie de folder.

 
Parallelle lezingen 2009
De parallelle lezingen waren zoals gebruikelijk gekoppeld aan een aantal thema's:

De thema's voor NWD 15 waren:

  • verre wiskunde
  • quod erat demonstrandum
  • kunst in getallen
  • wiskundig onderzoek in Nederland
  • vergeten helden
  • wiskunde en biologie
  • pretparken en logistiek
  • wiskunde en gadgets
  • wiskunde in samenhang
  • wiskunde tussen VO en HO
  • wiskunde van de kaart
  • leraar in onderzoek, klik hier voor informatie over de speeddatesessie

Handouts en links bij de thema's
• Fipod interactief
(achtergronden bij de thema's)
FIpod

Vrijdagavond wiskundequiz
De quiz vond plaats tijdens de 'spelletjesavond' en werd geleid door Marjolein Kool. Compleet met een jury, publiek in een open setting hebben de deelnemers, die in een voorronde geselecteerd waren, zich gemeten aan de hand van wiskundige vragen over gevarieerde onderwerpen en op uiteenlopend niveau.
De gebruikte vragen stellen we hier beschikbaar: zie de voorrondevragen en het boekje met finalevragen.


Als wiskundeleraar moet je van tijd tot tijd nieuwe ideeÎn op kunnen doen en creatief en actief met je vak bezig zijn. Dat kan door te luisteren naar een goed verhaal, door actief mee te doen in werkgroepen en door met collega's van gedachten te wisselen. De NWD biedt die gelegenheid en is bedoeld voor ‡lle wiskundeleraren die les geven aan leerlingen van 12 tot 18 jaar van ieder schooltype.
Copyright © 2008, Freudenthal instituut. All rights reserved.