1Vakinhoud1.1Eigen rekenniveau 3FB1
1.2Referentiekader rekenenB2
1.3Wettelijke kaders toetsing/examineringB3
2Vakdidactiek2.1Doorlopende leerlijnen rekenenB4
2.2Vakdidactiek algemeenB5, B6, B7, B8, B9, B10
2.3Aanbod van leermiddelenB11, B12
2.4Organisatorisch bekwaamB13
2.5Stimulerende leeromgevingB14, B15, B16
2.6Onderwijsbehoeften leerlingB17, B18
2.7Rekenproblemen (signaleren/begeleiden)B19
2.8Rekenontwikkeling (volgen/begeleiden)B20
2.9Opbrengstgericht werkenB21
3Pedagogische bekwaamheid3.1Kennis van doelgroep
3.2Motiveren voor rekenen
3.3Belevingswereld van de leerling
3.4Leerstijl van de leerling
4De docent als professional4.1Reflecteren op de eigen lespraktijkB22
4.2Reflecteren op het eigen professionele handelen
4.3Samenwerking collega's
4.4Samenwerking onderwijsomgeving
4.5RekenbeleidB23