1 | Vakinhoud | 1.1 | Eigen rekenniveau 3F | B1 |
| | 1.2 | Referentiekader rekenen | B2 |
| | 1.3 | Wettelijke kaders toetsing/examinering | B3 |
2 | Vakdidactiek | 2.1 | Doorlopende leerlijnen rekenen | B4 |
| | 2.2 | Vakdidactiek algemeen | B5, B6, B7, B8, B9, B10 |
| | 2.3 | Aanbod van leermiddelen | B11, B12 |
| | 2.4 | Organisatorisch bekwaam | B13 |
| | 2.5 | Stimulerende leeromgeving | B14, B15, B16 |
| | 2.6 | Onderwijsbehoeften leerling | B17, B18 |
| | 2.7 | Rekenproblemen (signaleren/begeleiden) | B19 |
| | 2.8 | Rekenontwikkeling (volgen/begeleiden) | B20 |
| | 2.9 | Opbrengstgericht werken | B21 |
3 | Pedagogische bekwaamheid | 3.1 | Kennis van doelgroep | |
| | 3.2 | Motiveren voor rekenen | |
| | 3.3 | Belevingswereld van de leerling | |
| | 3.4 | Leerstijl van de leerling | |
4 | De docent als professional | 4.1 | Reflecteren op de eigen lespraktijk | B22 |
| | 4.2 | Reflecteren op het eigen professionele handelen | |
| | 4.3 | Samenwerking collega's | |
| | 4.4 | Samenwerking onderwijsomgeving | |
| | 4.5 | Rekenbeleid | B23 |