Differentiatie in de rekenles in het mboROC Midden NederlandROC AlbedaUniversiteit Utrecht
Spoel, Conny van der
Ik krijg meer lef om uit te proberen.
Franeker, Erwin van
Je maakt ze wakker met een starter. Je kunt ermee de problemen er uit halen.
Vree, Eveline
Ik kreeg ideeen van collega's. Er was aandacht voor het groepsproces. Voor leerlingen is het ook fijn als er gedifferentieerde opdrachten zijn (uitdaging).
Liesting, Hanny
Je gaat meer vantevoren nadenken over het motiveren van leerlingen. Soms pak ik ook wel iets uit een wiskundeboek of een examen
Driel, Judith van
het was op zich niet nieuw, maar ik werd wel gemotiveerd om er mee aan het werk te gaan.
Luth, Margreet
Goed om elke les een doel te hebben.
Vries, Marja de
Meer bewustzijn dat je met drie niveau's van rekenaars specifiek aan het werk kunt
Giesen, Maurice
Ik kijk kritischer naar mezelf hoe ik les geef. En het is goed voor intercollegiale visitatie.
Burg, Peter van
Ik heb 16 verschillende groepen, daar heb ik meer oog gekregen voor wat er meer mogelijk is.
Keiluhu, Reno
Differentieren deed ik eigenlijk al. De starters doe ik nu bewuster.
Buyk, Sanne
Ik heb wel iets geleerd van de startopdrachten. Verder het reflecteren aan het eind van de les
Veldhoven, Gerard van
Goed om die stappen in de les goed te zetten (starter, middendeel, afronding)
Galesloot, Hans
Ik heb geleerd beter naar mijn lessen te kijken. Ook mijn collega's gebruiken nu het model van differentieren
Tanis, Martijni
Hoe zorg ik dat ik alle groepen bedien? Model is bruikbaar voor de minder goede leerling.
Brandenburg, Marian van
Ik heb handvatten gekregen (vooral verlengde instructie)
Broere, Hanneke
Ik bedien de bovenkant niet echt Ik zet iets steviger de verlengde instructie neer rekenstarters van anderen
Gaillard, Margreet
De verlengde instructie is heel erg lastig, maar hier heb ik wel wat geleerd (meer foutenanalyses)


Onderzoek NRO 2015